En aquest estudi de cas, explorarem com utilitzar Google Analytics per analitzar i optimitzar un lloc web de contingut. Els llocs web de contingut, com ara blogs, portals de notícies o llocs de recursos educatius, tenen objectius específics com augmentar el trànsit, millorar la retenció dels usuaris i maximitzar la interacció amb el contingut.
Objectius de l'estudi de cas
- Augmentar el trànsit del lloc web.
- Millorar la retenció dels usuaris.
- Maximitzar la interacció amb el contingut.
Configuració inicial
- Configurar el codi de seguiment
Assegura't que el codi de seguiment de Google Analytics estigui correctament implementat a totes les pàgines del lloc web. Això es pot fer manualment o mitjançant Google Tag Manager.
<!-- Exemple de codi de seguiment --> <script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-XXXXX-Y"></script> <script> window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-XXXXX-Y'); </script>
- Configurar objectius
Defineix objectius específics per mesurar l'èxit del lloc web. Per un lloc de contingut, els objectius poden incloure:
- Durada de la sessió: Mesurar el temps que els usuaris passen al lloc.
- Pàgines per sessió: Mesurar quantes pàgines visita un usuari en una sessió.
- Interaccions específiques: Com ara descàrregues de documents, visualitzacions de vídeos, etc.
Anàlisi de dades
- Informes d'audiència
Els informes d'audiència proporcionen informació sobre qui visita el lloc web.
Dades clau a revisar:
- Dades demogràfiques: Edat, gènere.
- Interessos: Categories d'afinitat, segments de mercat.
- Geografia: Ubicació dels usuaris.
- Comportament: Nous vs. recurrents, freqüència i recència.
- Informes d'adquisició
Aquests informes mostren com els usuaris arriben al lloc web.
Dades clau a revisar:
- Canals: Directe, orgànic, referències, social, etc.
- Campanyes: Rendiment de campanyes específiques.
- Paraules clau: Termes de cerca que porten trànsit orgànic.
- Informes de comportament
Aquests informes ajuden a entendre com els usuaris interactuen amb el contingut.
Dades clau a revisar:
- Flux de comportament: Camins que segueixen els usuaris a través del lloc.
- Contingut del lloc: Pàgines de destinació, pàgines de sortida, contingut més visitat.
- Esdeveniments: Interaccions específiques com clics en enllaços, descàrregues, etc.
- Informes de conversió
Mesura l'acompliment dels objectius definits.
Dades clau a revisar:
- Objectius: Percentatge de conversions, camins de conversió.
- Embuts multicanal: Contribució de diferents canals a les conversions.
Optimització
- Millorar el trànsit del lloc web
- SEO: Optimitza el contingut per a motors de cerca.
- Contingut de qualitat: Publica contingut rellevant i de qualitat regularment.
- Promoció: Utilitza xarxes socials i altres canals per promoure el contingut.
- Millorar la retenció dels usuaris
- Contingut relacionat: Mostra articles relacionats per mantenir els usuaris al lloc.
- Interacció: Inclou elements interactius com enquestes, comentaris, etc.
- Velocitat del lloc: Assegura't que el lloc carregui ràpidament.
- Maximitzar la interacció amb el contingut
- Crides a l'acció (CTA): Utilitza CTAs clars i atractius.
- Disseny atractiu: Assegura't que el disseny del lloc sigui atractiu i fàcil de navegar.
- Anàlisi de contingut: Revisa quins tipus de contingut tenen més èxit i crea més d'aquest tipus.
Exercici pràctic
Objectiu
Configurar un objectiu a Google Analytics per mesurar la durada de la sessió.
Passos
- Accedeix a l'administrador de Google Analytics.
- Selecciona la vista on vols configurar l'objectiu.
- Fes clic a "Objectius" i després a "Nou objectiu".
- Selecciona "Personalitzat" i fes clic a "Continuar".
- Dóna un nom a l'objectiu (per exemple, "Durada de la sessió").
- Selecciona "Durada" com a tipus d'objectiu i fes clic a "Continuar".
- Defineix la durada mínima de la sessió (per exemple, 5 minuts).
- Fes clic a "Desar".
Solució
1. Accedeix a l'administrador de Google Analytics. 2. Selecciona la vista on vols configurar l'objectiu. 3. Fes clic a "Objectius" i després a "Nou objectiu". 4. Selecciona "Personalitzat" i fes clic a "Continuar". 5. Dóna un nom a l'objectiu (per exemple, "Durada de la sessió"). 6. Selecciona "Durada" com a tipus d'objectiu i fes clic a "Continuar". 7. Defineix la durada mínima de la sessió (per exemple, 5 minuts). 8. Fes clic a "Desar".
Conclusió
En aquest estudi de cas, hem vist com utilitzar Google Analytics per analitzar i optimitzar un lloc web de contingut. Hem revisat com configurar el codi de seguiment, definir objectius, analitzar informes d'audiència, adquisició, comportament i conversió, i finalment, com optimitzar el lloc per millorar el trànsit, la retenció i la interacció amb el contingut. Amb aquestes eines i tècniques, podràs prendre decisions informades per millorar el rendiment del teu lloc web de contingut.
Curs de Google Analytics
Mòdul 1: Introducció a Google Analytics
- Què és Google Analytics?
- Configurar un compte de Google Analytics
- Entendre la interfície de Google Analytics
- Terminologia i conceptes bàsics
Mòdul 2: Seguiment i informes
- Configurar el codi de seguiment
- Entendre els informes en temps real
- Informes d'audiència
- Informes d'adquisició
- Informes de comportament
- Informes de conversió
Mòdul 3: Seguiment avançat i personalització
- Configurar objectius
- Seguiment d'esdeveniments
- Seguiment de comerç electrònic millorat
- Dimensions i mètriques personalitzades
- Ús de filtres
- Configurar alertes personalitzades
Mòdul 4: Anàlisi i interpretació de dades
Mòdul 5: Integració i automatització
- Integrar Google Analytics amb Google Ads
- Integrar Google Analytics amb Search Console
- Automatitzar informes amb Google Data Studio
- Ús de Google Tag Manager
Mòdul 6: Tècniques avançades i millors pràctiques
- Tècniques avançades de segmentació
- Informes personalitzats
- Modelatge d'atribució avançat
- Mostreig de dades i precisió
- Millors pràctiques per a la privacitat de dades i el compliment